Για επικοινωνία και αποστολή σχολίων προς δημοσίευση

Για επικοινωνία και αποστολή σχολίων προς δημοσίευση peptrainose@gmail.com

Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 12 Δεκεμβρίου 2017

Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΣΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΠΕΠ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ




ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2017

 Συναδέλφισσες - συνάδελφοι,

         Σας καλωσορίζω κι εγώ στην Πανελλαδική Συνέλευση των Αντιπροσώπων κι εύχομαι να ολοκληρώσουμε με επιτυχία τις διεργασίες μας και να βγούμε μέσα από αυτές πιο ενωμένοι και πιο δυνατοί!

         Βρισκόμαστε στον καιρό των μνημονίων, όπου τα εργασιακά δικαιώματα συρρικνώνονται διαρκώς. Η εντατικοποίηση της εργασίας και η λανθασμένη καταναλωτική συνείδηση που διακατέχει σχεδόν τους πάντες, οδηγεί μοιραία όλους μας στην αύξηση των υποχρεώσεων μας και τελικά στην εντατικοποίηση της ίδιας μας της ζωής. Συνέπεια αυτού λοιπόν είναι η αποδοχή από τον εργαζόμενο της εντατικοποίησης της εργασίας του, προκειμένου να μπορέσει να καλύψει τις τεχνητές καταναλωτικές του υποχρεώσεις. Γιατί οι συνήθειες αγαπητοί συνάδελφοι γίνονται στο τέλος υποχρεώσεις…


        Φυσική συνέπεια όλων αυτών είναι να μην ασχολούμαστε με τις συλλογικές δραστηριότητες που υποστηρίζουν το γενικό συμφέρον, αλλά να εγκλωβιζόμαστε μέσα σε ένα ατομικό πλαίσιο, το οποίο μας οδηγεί σε αποχή από τα κοινά και τελικά σε απομόνωση. Και όποιος μένει μόνος του, αποτελεί εύκολο στόχο συνάδελφοι…

         Σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο καλούμαστε να δράσουμε παλεύοντας ενάντια σε πολιτικές που απορυθμίζουν την αγορά εργασίας. Άποψη μας είναι ότι το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να θέτει εφικτούς στόχους που να τους κατακτά, κρατώντας τους εργαζόμενους ενημερωμένους και ενωμένους, προκειμένου να είναι αποτελεσματικό προς όφελος όλων!

       Τον τελευταίο χρόνο το Σωματείο μας μέσα στο πλαίσιο λειτουργίας του που εμείς οι ίδιοι έχουμε θέσει, ένα πλαίσιο συνεργασίας και αλληλεγγύης, πάλεψε έχοντας τους εξής στόχους:

Α) ανακίνησε και έφερε στο σιδηροδρομικό προσκήνιο το κανονιστικό ζήτημα του Προϊστάμενου αμαξοστοιχίας. Αυτό το πράξαμε ίσως τη δυσκολότερη εποχή του Σιδηρόδρομου. Την εποχή της ιδιωτικοποίησης. Μεγάλος και δύσκολος στόχος, αλλά δίκαιος! Γνωρίζετε άλλωστε όλοι σας πολύ καλά, πως αν κάτι είναι δίκαιο, όσο δύσκολο και να είναι, το συγκεκριμένο Σωματείο αγωνίζεται για να το πετύχει!

Β) στο κυρίαρχο για εμάς θέμα του Γ.Κ.Κ. τον οποίο πραξικοπηματικά κάποιοι προσπάθησαν να αλλάξουν, χωρίς τη δική μας συμμετοχή και χωρίς να έχουν την εξειδικευμένη γνώση που εμείς έχουμε, αφού  αρχικά το αποτρέψαμε δυναμικά όπως πολύ καλά γνωρίζετε, καταφέραμε τελικά να γίνουμε συνδιαμορφωτές του! Είμαστε πλέον ισότιμα μέλη στη νεοσυσταθείσα επιτροπή του υπουργείου.

Γ) έχουμε κάνει παρεμβάσεις, οι οποίες ελπίζουμε να εισακουστούν, στο πρόγραμμα σπουδών για την ειδικότητα Ελέγχου και Κίνησης Αμαξοστοιχιών. Στόχος μας είναι να μην ισχύσει το πρόγραμμα μαθητείας 2011-2013. Ένα πρόγραμμα που αυτοί που το έφτιαξαν είχαν σκοπό να αφανίσουν τη συγκεκριμένη ειδικότητα. Κανείς δεν ξεχνά το νόμο του 2013 όπου δόθηκε σε ιδιωτικές εταιρείες το δικαίωμα να μπορούν να κάνουν τον έλεγχο των εισιτηρίων. Είναι προφανές λοιπόν ποιος ήταν ο στόχος. Επιδίωξη μας είναι η επαναφορά του προηγούμενου προγράμματος σπουδών. Για να είμαι όμως απόλυτα ειλικρινής απέναντι σας, οι διαφορές είναι πλέον τόσο μεγάλες που είναι δύσκολο να τις καλύψουμε στο 100%.

        Επιπλέον ζητήσαμε και θα παλέψουμε για αυτό, να θεσπιστούν προγράμματα σπουδών για όλες τις ειδικότητες στο σιδηρόδρομο. Κι όταν λέμε όλες εννοούμε και τους διαχειριστές εμπορευμάτων και τους οδηγούς λεωφορείων και τους εκδότες και τους διοικητικούς υπαλλήλους. Σταθερή μας θέση παραμένει πως ο Σιδηρόδρομος είναι μία μηχανή που για να δουλέψει άρτια, χρειάζεται το ίδιο, όλα της τα γρανάζια!

Δ) πολλές υπήρξαν οι εξώδικες διαμαρτυρίες μας τόσο προς την διοίκηση, όσο και προς την Δικαιοσύνη προκειμένου να εφαρμοστεί η νομιμότητα σε θέματα ασφάλειας και στελέχωσης των αμαξοστοιχιών. Το συγκεκριμένο θέμα παραμένει για μας ανοιχτό. Δεδομένη είναι η ανυποχώρητη στάση μας σε θέματα ασφάλειας, τα οποία δε γίνεται να τίθενται από κανέναν και για κανένα λόγο προς διαπραγμάτευση!

Ε) υλοποιήσαμε την ομόφωνη απόφαση του περασμένου ΣΤΑ και ξεκινήσαμε τη λειτουργία του Ταμείου Αλληλοβοηθείας. Ενός ταμείου που σκοπό έχει να μας κάνει πιο αλληλέγγυους, βοηθώντας τον συνάδελφο που περιστασιακά  βρίσκεται σε μία ανάγκη.

         Σε μία δύσκολη τριετία για όλους μας τα Σωματεία του Προαστιακού και της ΠΕΠΑ έκαναν πράξη εγκαίρως αυτό που σήμερα κάποιοι θεωρούν αναγκαιότητα στο Σιδηρόδρομο. Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί μετά τους αρχικούς φυσιολογικούς κλυδωνισμούς και μέχρι να υπάρξει η αμοιβαία εμπιστοσύνη, ξεφεύγοντας από τις κομματικές – παραταξιακές αγκυλώσεις, λειτουργήσαμε και λειτουργούμε όλοι μαζί με αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον όλων των εργαζομένων που εκπροσωπούμε, αλλά και όλων των σιδηροδρομικών γενικότερα!

        Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής ήταν και η υπογραφή από την Ομοσπονδία μας μιας Συλλογικής Σύμβασης, που κατά γενική ομολογία ισχυροποίησε το Σωματείο μας, αποκαθιστώντας παραλείψεις ή αδικίες σε ειδικότητες που εμείς εκπροσωπούμε. Τα γνωρίζετε συνάδελφοι, επίδομα σε διαχειριστές εμπορευμάτων, χιλιόμετρα σε οδηγούς λεωφορείων, αυξημένες χιλιομετρικές αποζημιώσεις και λοιπά.

       Είμαστε περήφανοι για την ανθρωπιστική και κοινωνική δράση που επέδειξε το Σωματείο μας αυτά τα 3 χρόνια, κάνοντας πράξη το μήνυμα αλληλεγγύης που θέλουμε να περάσουμε και στα μέλη μας. Η συνετή και προσεκτική διαχείριση των οικονομικών από όλους μας, μας επιτρέπει να διευρύνουμε κι άλλο την κοινωνική μας δράση, επεκτείνοντας ακόμα περισσότερο τις κοινωνικές μας συμμαχίες.

     Γιατί όπως είπα και στην αρχή συνάδελφοι, επιδίωξη μας είναι η επιστροφή στη συλλογική δραστηριότητα μέσα από το Συνδικάτο.

Μόνο όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε!!!

Σας ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου