Για επικοινωνία και αποστολή σχολίων προς δημοσίευση

Για επικοινωνία και αποστολή σχολίων προς δημοσίευση peptrainose@gmail.com

Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2016

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΣΤΟ ΣτΑ - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2016






ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016


  Συναδέλφισσες συνάδελφοι



      Σας καλωσορίζω στην δεύτερη ετήσια συνέλευση του Σωματείου μας! Μιας συνέλευσης που γίνεται στο τέλος μιας δύσκολης όσο και περίεργης χρονιάς για τους σιδηροδρομικούς. Μια χρονιά που μας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση, αφού κάποια  σημαντικά ζητήματα για μας λύθηκαν, ενώ κάποια άλλα όχι…

      Το σημαντικότερο θέμα που είχε θετική έκβαση ήταν φυσικά η υπογραφή νέας διετούς συλλογικής σύμβασης εργασίας. Μία συλλογική σύμβαση εργασίας καλύτερης από αυτή του 2014, αυξητική για όλες τις ειδικότητες που εκπροσωπεί το Σωματείο μας και ιδιαίτερα για τον κλάδο Ελέγχου και Κίνησης. Αποζημίωση της 6ης ημέρας εργασίας για όλους, αύξηση όλων σχεδόν των επιδομάτων για δραστηριότητες των παιδιών, καθιέρωση εξόδων κίνησης για το σύνολο του προσωπικού, ειδικό επίδομα για τον κλάδο των εμπορευμάτων, σημαντικότατη αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης για όσους εργάζονται επί των αμαξοστοιχιών, η οποία μάλιστα σε ειδικές περιπτώσεις έσπασε και το ταμπού της υποχρεωτικής ένταξης στην χαμηλότερη κατηγορία υπολογισμού του συγκεκριμένου κλάδου! Παράλληλα εντάχθηκαν για πρώτη φορά οι οδηγοί λεωφορείων στην χιλιομετρική αποζημίωση καθώς και πολλά ακόμα.

      Το Σωματείο μας καθόλη την διάρκεια των διαπραγματεύσεων, σε πλήρη συνεργασία με την Ομοσπονδία, πρακτική που αποτελεί και πάγια θέση μας έστω και αν κατηγορούμαστε για αυτό, έδωσε μία μάχη! Και την έδωσε καταρχήν ενωμένο το ίδιο, απεργώντας για 12 ημέρες μαζί με το Σωματείο των μηχανοδηγών, χωρίς κομματικές ή παραταξιακές υστεροβουλίες, με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον ΟΛΩΝ των εργαζομένων!

      Δώσαμε όλοι μαζί συνάδελφοι μία δύσκολη μάχη και την κερδίσαμε! Μην έχετε καμία αυταπάτη! Αν δεν απεργούσαμε ενωμένοι όλοι οι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν δεν δείχναμε το αποφασιστικό μας πρόσωπο όλοι οι σιδηροδρομικοί, αν δεν επικρατούσε η ενότητα σε όλα τα επίπεδα, τώρα δεν θα είχαμε συλλογική σύμβαση εργασίας! Κι αυτό είναι μία παρακαταθήκη για όλους μας! Είναι ο δρόμος που οφείλουμε να ακολουθήσουμε τα επόμενα χρόνια!

       Το Σωματείο μας απασχόλησε έντονα το θέμα των τεράστιων προβλημάτων που υπάρχουν με το τροχαίο υλικό καθώς και την απαράδεκτη από πλευράς συντήρησης υποδομή, προβλήματα που καθιστούν την καθημερινότητα όσων εργάζονται στην πρώτη γραμμή ιδιαιτέρως προβληματική. Εξαντλήσαμε σαν συνδικάτο όλα τα περιθώρια ανοχής και καλής πίστης, βομβαρδίζοντας κάθε λογής αρμόδιο με επιστολές και εξώδικα προσπαθώντας να βρούμε λύσεις.

       Επειδή όμως η αδιαφορία και η απαξίωση έχουν ένα όριο, επειδή η ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων αποτελεί τον κύριο και αδιαπραγμάτευτο στόχο μας, αναγκαστήκαμε να εμπλέξουμε στην προσπάθεια μας για λύση τον τελευταίο σύμμαχο που θα μπορούσαμε να βρούμε. Την ελληνική δικαιοσύνη…

      Έχουμε κληθεί ήδη και έχουμε καταθέσει πλήρη φάκελο στην αρμόδια πταισματοδίκη όπου και καταδεικνύουμε πλήρως και με σαφήνεια όλα αυτά που ταλανίζουν για χρόνια τον σιδηρόδρομο, καθιστώντας τον προβληματικό και στερώντας του την δυνατότητα να αναπτυχθεί ως το πιο οικολογικό και φιλικό προς τον επιβάτη μέσο μεταφοράς, όπως συμβαίνει παντού στον κόσμο...

      Το Σωματείο μας δεν θα μπορούσε να επιτρέψει πλέον να συνεχίζεται μία κατάσταση, τα προβλήματα της οποίας βαραίνουν τους εργαζόμενους που καλούνται να απολογηθούν στο επιβατικό κοινό για τις εγκληματικές παραλείψεις άλλων. Κάποιων άλλων, δήθεν αρμοδίων, οι οποίοι όμως κωφεύουν στις εκκλήσεις μας για εφαρμογή εφικτών λύσεων που θα μπορούσαν να δώσουν νέα πνοή στον σιδηρόδρομο.

       Αντισταθήκαμε και αντιδράσαμε έντονα και δυναμικά στην αιφνιδιαστική προσπάθεια αλλαγής του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας. Θέσαμε όρους και κόκκινες γραμμές, σταματώντας και παγώνοντας ουσιαστικά την εξέλιξη αυτού του τόσο κρίσιμου θέματος για όλους μας! Θεωρούμε το συγκεκριμένο ζήτημα ύψιστης σημασίας και στέλνουμε το μήνυμα παντού, πως χωρίς την δική μας συναίνεση είναι αδύνατον να προχωρήσει!!!

      Αντιμετωπίσαμε όμως ακόμα ένα ζήτημα προς το τέλος της χρονιάς που δημιούργησε εντάσεις και αντιπαραθέσεις. Το νέο οργανόγραμμα που εκπόνησε και εφάρμοσε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ένα οργανόγραμμα που το μόνο θετικό που είχε, ήταν οι τοποθετήσεις του συνόλου του προσωπικού σε θέσεις και έδρες.  Μία παράλειψη των προηγούμενων διοικήσεων που μας ταλαιπωρούσε και μας ανησυχούσε για χρόνια.

      Κατά τα άλλα το νέο οργανόγραμμα μόνο προβλήματα μας δημιούργησε με κυριότερα την κατάργηση των περιφερειακών υπηρεσιών στον κλάδο της Κίνησης, την κατάργηση της διεύθυνσης logistics, το σπάσιμο της οικονομικής διεύθυνσης. Επίσης πολλές κενές θέσεις ευθύνης δεν προκηρύχτηκαν τόσο στον διοικητικό κλάδο, όσο και στον κλάδο των εμπορευμάτων.

      Άποψη μου όμως ήταν και παραμένει ότι έπρεπε να διαβουλευτούμε. Κι αυτό γιατί ο διάλογος ακόμα και αν διεξάγεται στα όρια του, μπορεί να φέρει θετικά αποτελέσματα. Κι επειδή ακριβώς είμαστε ένα Σωματείο που ξέρει να διεκδικεί και να επιβάλλει τελικά το δίκιο του με αγώνες, είμαι πεπεισμένος ότι θα βγαίναμε κερδισμένοι. Συναινέσαμε όμως στην άποψη της πλειοψηφίας. Κάποιοι ίσως υπέθεσαν ότι αφού μερικοί από εμάς είχαμε διαφορετική άποψη,  θα πηγαίναμε από την πίσω πόρτα να μιλήσουμε. Σας διαβεβαιώνω ότι κάτι τέτοιο ούτε έγινε αλλά και ούτε πρόκειται να γίνει ποτέ, όσο τουλάχιστον είμαι εγώ Πρόεδρος!

      Παλέψαμε συνάδελφοι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση. Παλέψαμε μαζί με την Ομοσπονδία, μαζί με το σύνολο των σιδηροδρομικών, χωρίς όμως να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Χαμένοι αγώνες όμως είναι αυτοί που δεν γίνονται! Το συνδικάτο που εμείς θέλουμε είναι εδώ για να παλέψει, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα!

      Στόχος μας είναι να συσπειρώνουμε όλο και περισσότερους εργαζόμενους γύρω από το Συνδικάτο και την Ομοσπονδία μας, γιατί μόνο έτσι μπορούμε να προβάλλουμε αντίσταση στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εκπορεύονται από τα ξένα διευθυντήρια και εφαρμόζονται από όλες τις κυβερνήσεις…

      Κλείνοντας θέλω να αναφερθώ επιγραμματικά και στα οικονομικά του Σωματείου μας. Έχουμε καταφέρει έχοντας άριστη συνεργασία μεταξύ μας, εφαρμόζοντας στοχευμένες περικοπές και κάνοντας χρηστή διαχείριση, να είμαστε κάθε χρόνο και πιο πλεονασματικοί. Σε πείσμα των καιρών κινούμαστε αντίθετα στο ρεύμα των πολλών, δίνοντας και πάλι το παράδειγμα.

Σας ευχαριστώ.





Για το Δ.Σ.

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ                      ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΚΟΥΤΕΛΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου